tiistai 14. tammikuuta 2014

Tänään tapahtunutta..

Mä huvituin äsken miettiessäni erästä asiaa. 

No tänään aamulla ennen koulua lähdin päälläni kivat vaatteet, hiukset oli mukavasti, meikit hyvin ja näytin mielestäni ihan ok:lta! Olin tyytyväinen itseeni pitkään aikaan. 

Päästessäni koululle katsoin itseäni peilistä. No naama ei ollutkaan enää niin kiva kuin puoli tuntia sitten kotona, hiukset ei ihan niin tuuheat... Mutta olin tyytyväinen siihen etten näyttänyt niin kamalan lihavalta! 

Kello lähenteli puolta neljää, pitkä päivä takana. Pukiessani ulkovaatteita olin taas peilin edessä. Naama kiilteli, meikeistä oli vain muisto jäljellä. Lisäksi naamaan oli tullut hiton iso, punainen finni :D hiukset olivat niin lättänät ja ohuet.. Omaan silmään näyttivät vieläpä likaisilta, vaikka olin juuri ne pessyt. No. Entäs mun vartalo? Vieressä seisoskeli normaalipainoinen tyttö ja voi hyvänen aika miten isolta näytin! Yksin kun seisoo peilin edessä, ilmeisesti näyttää niin paljon pienemmältä. Nyt sen sit huomasin vielä paremmin et tosiaan, onhan mulla se 40kg enemmän painoa kuin vieressä seisovalla! :D 

Tämä nyt lähinnä oli musta huvittava juttu, jotenkin miten oli muka niin tyytyväinen kaikkeen aamulla - iltapäivällä koko ulkonäkö oli ihan pielessä :D

Join äsken iltateen, ja pian pitäisi taas laittaa unille ja huomenna uuteen päivään. :) joten huomiseen! 

6 kommenttia:

  1. Niin tuttu tunne :D Joskus hieman masentaa, kun tajuaa kuinka iso oikeasti onkaan. Ei sitä oikein yksinään kotona tajua, kun katsoo peiliin.

    Pari vuotta sitten mun täti oli tosi iso (n. 70kg painavampi kuin nyt) ja tunsin itteni tosi pieneksi, mutta nyt kun se on normaalipainon sisällä, niin tunnen itseni hirveäksi mammutiksi. Pikkuvelikin laihtunut tosi paljon :( Mutta toisaalta ihan hyvä herätä tähän nyt eikä joskus keski-ikäsenä, kun on vielä vaikeampi päästä kiloista eroon :) Tavallaan se antaa lisäpotkuakin tähän..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, nyt on hyvä ryhtyä tuumasta toimeen, kun on kumminkin suht. helpompaa kuin myöhemmin. :) ja se mitä mä oon miettinyt, että haluun oikeesti olla terve, ja jaksaa liikkua!

      Mulla oli ennen tosi useasti juuri tuo, että kotona kun katsoi peilistä niin ei tajunnut kuinka ylipainoinen onkaan! Ajatteli vain olevansa vähän pyöreä :D nykyään kumminkin oon sen tajunnut, että oon oikeesti todella ylipainoinen ja asialle on tehtävä jotain. Hyvin tuli esille tosiaan tänään, kun vieressä oli normaalipainoinen! :D mutta, mä uskon vielä et jonain päivänä oon myös normaalipainonen! :) pitää nyt vain ajatella positiivisesti, ja jatkaa elämäntapamuutosta.

      Mukavaa keskiviikkoa! :)

      Poista
  2. Niin tuttua! Juuri tuo että itse on tyytyväinen ulkonäköönsä siihen pisteeseen asti, kun vertaa itseään muihin. Toki kyllä niitä kauhun hetkiä kokee myös yksin ollessaan kotona peilin edessä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joskus oon katsonut vessanpeilistä naamaani ennen minnekään lähtöä, kun oon laittanut; oon joskus jopa voinut sanoa et tänään oon ihan nättinä! Mutta heti kun katsoo jostain muusta peilistä niin kyllä vaan, naama kiiltää ja finnit näkyy.. Vaikka just ollut muka meikitkin niin hyvin! Argh :D

      Poista
  3. Pakkohan munkin on tulla kertomaan tästä samaistumisen määrästä!
    Kyllä on meinannut usemmankin kerran tulla itku kun sattuu siihen peilille kauniisti laittautuneen urheilijatytön kanssa, huhhuh...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä ihmeen kova kolaus, kun siihen viereen tulee sellainen hoikka urheilullinen, hiukset hyvin, kaikki hyvin - tyttö ! Tuntuu että niillä on aina kaikki viimeisen päälle. Mulla ei oo koskaan hiukset hyvin, huono iho, jne. Pahinta on kylläkin juuri se, kun on ensin katsonut peilistä "näytän ihan hyvältä" ja sieltä sitten tulee joku... :D

      Poista

Kiitos kommentista <3