lauantai 4. tammikuuta 2014

Kuka minä olen?

Kuka minä siis olen? 
Olen reilusti ylipainoinen 20-vuotias nainen, joka vihdoin päätti tehdä vatsamakkaroilleen jotain. 

Tein uuden vuoden lupauksen. Niin kuin aika moni muukin ihmisistä. Omani oli se, että lupaan tehdä kaikkeni, jotta voisin paremmin. 

Olin lapsena hoikka. Enkä oikeastaan edes tiedä, missä vaiheessa minusta tuli tällainen? Siis ylipainoinen. Koulussa muistan olleeni kolmosella, kun tajusin olevani hieman muita pullukampi. Yläasteella olin vielä enemmän. Lukiossa paino tippui hetkellisesti, mutta nousi taas. Viime talvena pudotin 5kg, mutta kesän tullen unohdin terveelliset elämäntavat. Kaikki paheni entisestään syksyllä ja talvella 2013, kun herkuttelin lähes koko ajan. 

Nyt olen isompi kuin koskaan. Oikea kunnon läskipunkero. Eikä haittaa edes sanoa sitä, itselleni olen tämän suuren suuren kuopan kaivanut. 

Tämä blogi on päiväkirjani. Tänne tulen kirjoittamaan syömiseni, liikkumiseni, onnistumiseni, epäonnistumiseni. Kirjoitan tänne mietteitä painonpudotuksesta. Toivon mukaan saan liitettyä kuvaa syömisistäkin.

Tällä hetkellä olen ollut  "uudessa elämässäni" pari päivää. Syömiset mennyt hyvin, lenkin pituus eilen oli 6,5km, tänään tosin vain 2km. Hyvä alku, jonka toivon pysyvän. 

Tässä on mitat, jotka otin ennen painonpudotusta: 
Paino 108kg
Pituus 165cm
Vy 115cm
Reisi paksuimmasta kohdasta 70cm
Ja lopuksi iso pyllyni 126cm

Mitat otettu 1.1.2014, joten seuraava mittailu ja punnitus 1.2.2014. 

Tavoitepainoni tällä hetkellä 85kg, eli siihen on matkaa 22kg. Mikäli sen tavoitan, tarkoitus on vielä pudottaa painoa, uuden tavoitepainon kanssa! 

Blogi kehittyy ja ulkoasu kehittyy, kunhan jaksan sitä enemmän venkslata. :)

Toivottavasti joku tänne blogiin eksyy lukijaksikin! Mikäli: niin tervetuloa vaan! :) 

Birgitta

6 kommenttia:

  1. ei ole olemassakaan mitään "vain" xkm lenkkejä, kaikki ovat yhtä arvokkaita! pääasia että saa itsensä liikkeelle ja tulee hyvä olo :-) kannustan sua täällä ruudun toisella puolella!

    VastaaPoista
  2. Kiitos paljon Katja kommentista! :)
    Mä itsekin tuossa juuri mietin, että turhaan surkuttelen "lyhyttä" lenkkiä, pääasia on tosiaan siinä, että liikun :) se on jo paljon verrattuna entiseen liikkumiseeni joten tyytyväinen saan olla. :)

    VastaaPoista
  3. Mulla on painoa melkein saman verran, ja tavote paino sama :) tsemppiä sulle! Jään aivan varmasti lukemaan blogiasi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) tsemppiä myös sulle!

      Toivon ja uskon, että blogin ja lukijoiden avulla tämä onnistuu. :)

      Poista
  4. Täällä saman kokoinen samoilla tavoitteilla jää seuraamaan miten edistyy. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, tervetuloa mukaan! :) tsemppiä sinulle!!

      Poista

Kiitos kommentista <3