lauantai 18. lokakuuta 2014

Herkuttelu - milloin ja miten?

Moi! 

Mulle viikonloput on aina tarkoittanut yhtä asiaa: viikonloppuna herkutellaan! Viime aikoina ei enää edes ollut väliä, oliko jo herkutellut keskiviikkona. En ole tänään oikeastaan tuntenut samanlaista himoa siihen suklaaseen ja sipsiin kuin viime viikonloppuna. Siitä en ikinä pääse yli, että herkkuahan ne ovat!


Nyt kun pudotan taas painoa, tuntuu ihan hyvältä ja tärkeältä miettiä, milloin ja miten herkutella. Olen kumminkin päättänyt, että max kerran viikossa saan herkutella. Parasta olisi, jos se tapahtuisi viikonloppuna. Ja miksikö? Koska viikolla on helpompi pysyä ruodussa. Syödä terveellisesti ja liikkua. Viikonloppuna on vaara, että alan kaivata niitä viikonloppu syömisiä. 


Mä en pystyisi ikinä siihen, että kieltäisin itseltäni kaikki herkut. Vaikka monilla tuntuukin siltä, että se on ainoa tapa laihtua - sitä se ei ole. Jos kerran viikossa, yhtenä päivänä nauttii jotain herkkua kohtuudella, ei sen pitäisi vaikuttaa ratkaisevasti laihduttamiseen. Tietenkin on asia erikseen, jos repsahtaa ja jatkaa herkkujen syöntiä seuraavinakin päivinä (tästä mulla on kokemusta!). Mutta siinäkin tapauksessa elämä ei siihen lopu, pitää vain osata palata takaisin painonpudottamiseen. 


Herkuttelun ei pitäisi pitää sisällään vain jäätelöä, keksejä, leivonnaisia, sipsejä, suklaata, karkkia, hampurilaisia ja pizzaa... Vaan arkena voi myös herkutella muulla, kevyellä tavalla. Tämän kun vielä sisäistäisin täydellisesti, niin uskon ajatusmaailmankin pikkuhiljaa muuttuvan. Söin tänään puoli purkkia maustamatonta rahkaa ja siihen pakasteesta mansikoita, mustikoita ja banaania. Ja olihan se vaan hyvää. Nyt kun olen alkanut syömään vähemmän, olen alkanut myös nauttia ihan tavallisestakin ruuasta (odottelen iltapalaa..). 


Kohtuus myös tässäkin asiassa. Herkuttelupäivänä ei tarvitse vetää 300g sipsiä ja 400g karkkia kerralla. Ja kyytipojaksi kerrosateriaa. Mulla on tavoitteena pitää myös herkuttelu kohtuullisena.

Eli: herkutella saa ja pitää, mutta kohtuullisesti. Pitää myös yrittää löytää niihä kevyitä herkkuja. :) 

Mikä on sinun suhtautumisesi herkutteluun? Paras kevyt herkkusi? 

Lueskeskelen mielelläni teidän kommentteja <3 nyt lenkille!! :) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista <3