keskiviikko 20. tammikuuta 2016

Melkein 114.

Niin. Melkein 114. Tarkalleen 113,9kg näytti puntari tänään. Onhan se järkyttävää! Ja tuostakin on mitä luultavimmin lähtenyt jo puoli kiloa pois. En oo ikinä vielä painanut näin paljoa. Nyt mulla on sellainen fiilis päällä, että mä en voi enää luovuttaa enkä edes halua. Eiköhän ne sipsit ja suklaat ole nyt syöty. 

Ihan hirveää jotenkin, että ihminen päästää itsensä tähän kuntoon. En mä ainakaan voi rehellisesti sanoa, että olen juuri tällaisena hyvä ja kaunis. En varsinkaan silloin, kun itsestä ei tunnu yhtään hyvältä. Oon monesti miettinyt, että tuntuisi hirveältä painaa 120kg. Nyt mä en ole kaukana siitä. Melkein 14kg matkaa siihen, että olen edes 100kg. Ei ne mässyttämiset ja heset ja kotipizzat ole tämän arvoisia. Mutta toisaalta, ei niitä asioita vaan tule mietittyä silloin. Mä ainakin tein niin, että suljin sen oman ulkonäön pois kokonaan. Vaikka siis tykkään laittautua, mutta en ajatellut sitä painon kannalta koskaan. Ehkä siihen vaikutti myös sekin, että seurustelevana oli helpompi jättää se asia pois mielestä. 

Välillä mulla on pelko siitä, että joka arkipäivän lenkki 7km ja herkut pois ei riitäkään.. Että mun pitäis käydä myös salilla ja paljon eri jumpissa. Pelottaa etten laihdu tällä tavalla. Vaikka tiedän, että väistämättä laihdun edes vähän joka kuukausi, jos herkut on ihan minimissä ja ruokailu muutenkin ok ja liikuntaa on älyttömästi enemmän kuin ennen. 

Ahdisti niin paljon puntarilla käyminen. Mutta tein sen silti, koska haluan kokea onnistumista myös sen kautta. 

Ihanaa, pian on taas viikonloppu ja saa nukkua pitkään! Vaikka on nämä arkipäivätkin nykyään antoisia :) ihanaa, kun on rytmiä elämässä. 

- Birgitta 

3 kommenttia:

  1. Tsemppiä sulle. Painonpudotuksessa kuitenkin tärkein tekijä on ruokavalio, liikunta sitten tukee sitä. Jotenkin älä turhaan pelkää, ei sun tarvitse alkaa himoliikkujaksi. Riittää, että liikkuu muutoin terveyden kannalta riittävästi. Voithan ensin kokeilla, että putoaako paino ylimääräisten herkkujen poisjätöllä. Jos ei putoa, niin sitten teet jonkin toisen (pienen) muutoksen ruokavalioon. Mun mielestä ei kannata hirveen radikaalia muutosta heti tehdä. Ei sitä yleensä kauaa jaksa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirjoitusvirheitä: Joten, ei jotenkin :)

      Poista
    2. Kiitos paljon kommentistasi! :) mulla on tosiaan vieläkin se, että mä en ole pitkiin aikoihin liikkunut paljoa. Joten olen yrittänytkin ajatella niin, että tämäkin on tosi hyvin ajatellen sitä! Nyt kumminkin kävelen joka päivä sen 7km ja siihen päälle vielä seison, liikun ja nostelen töissä. Ainakin näin aluksi tämä varmasti riittää, mutta ehkä myöhemmin yritän kehitellä jotain mukaan. :)

      Syömisessä oonkin ajatellut, että kunhan herkut ja eines saadaan kuriin (ne varmasti suurin ongelma), niin silläkin jo kiloja tippuu. Mä kumminkin haluaisin jatkaa tätä pitkään eikä niin, että liian isoja muutoksia ja sitten taas kiinnostus lopahtaa. :( mulla kumminkin on sen verran kiloja kertynyt, että nämä ei lähde ihan yhtäkkiä pois.

      Mukavaa viikonloppua! :)

      Poista

Kiitos kommentista <3