keskiviikko 19. helmikuuta 2014

Verenpainelääkkeet?!

Hei taas ! 

Mä ajattelin nyt pikkuhiljaa palailla tänne takaisin. On oikeasti tärkeää tehdä tälle mun painolle jotain, joten vaikka mun ajatukset ovatkin juuri nyt toisessa asiassa, päätin antaa tilaa tällekin! 

Tässä "tauon" aikana kävin terveydenhoitajalla, joka mittasi multa verenpaineen. Alapaine oli yli 90, eli alempanahan se saisi olla. Mulla oli seuraavana aika lääkärille parin viikon päästä tuosta, jolloin verenpaine mitattiin uudestaan. Yli 90 taas. No, lääkäri käski mun mittailla kaksi viikkoa kotona, jotta saataisiin tulos lähempänä totuutta. Mä olin ihan paniikissa, että mitä jos joudun 20-vuotiaana syömään verenpainelääkkeitä?! Silloin taas iski se kauhu, että miksi helvetissä sä olet antanut itsesi syödä kaikkea ja olet tuossa kunnossa? Lääkäri kysyi, käytänkö paljon suolaa. Enkä mä mielestäni niin paljoa suolaa käytä. 

Hoksasin myöhemmin erään asian, eli ennen terveydenhoitajan ja lääkärin mittausta, mä olin juuri ollut syömässä ruokailussa. Eli puoli tuntia ruokailun jälkeen saisi vasta mitata. Tolvana minä, kun en tajunnut.. Se yksistään nostattaa, samaten valkotakkisyndrooma. Tiesin siis, että ei se noin korkea ole, kun mittailen 2 viikon ajan. 

Ja niin, kaikki arvot on siis olleet nyt ihannearvoissa!. Voi sitä iloa, kun tiesin etten joudu syömään verenpainelääkkeitä. Mä ehdin vielä tehdä jotain, mä ehdin pudottaa painoa, ehdin oikeasti muuttaa suunnan ennen kuin on myöhäistä! 

Kävin tänään muuten puntarilla, tosin aamupalan jälkeen mutta kävinpä kumminkin. 

100,3kg

Viimeksi taisin käydä n. kuukausi sitten. Eli olisin siis laihtunut -200g. Pelkäsin kyllä tosi paljon, että se näyttäisi jotain 105kg. Mutta mä olen onneksi kumminkin liikkunut vähän, ehkä sekin on auttanut :) 

Kivaa keskiviikkoa! Mä lähden kohta kirpputorille kierteleen :) 

- Birgitta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista <3