lauantai 8. helmikuuta 2014

Kuulumisia

Hei taas, hetken on kulunut tännekin kirjoittelusta! 

Oon jotenkin niin surullinen siitä, että mun elämäntaparemontti on kuihtunut pois. Oon tajunnut sen, että mä lyyhistyn stressin ja huolen kohdatessa mut. Ihan kuin en olisi vahva kohtaamaan nämä kaikki. Mä annan itselleni herkkuja, roskaruokaa, karkkia siksi, että mä tuntisin jotain mielihyvää. Mua pelottaa, että mä vielä kuolen tämän vuoksi. Että ehkä mä vaan syön itseni hengiltä? Mua pelottaa se, että mitä jos mun päässä on jotain vialla, kun mulla sattuu aina päähän. Yritän saada jotain elämääni tuon kaiken huolen keskelle, mutta miksi sen pitää olla karkit? Suklaa? Leivokset? Pizza? 

Mä haluan laihtua. Voida paremmin. Mutta miten saan mut 100% haluamaan sitä juuri nyt? Nyt se on lähinnä ajatuksen tasolla... 

Tällaisia ajatuksia nyt. Ja mä lupaan, että palaan vielä kunnolla takaisin. 

5 kommenttia:

  1. Se on ihan normaalia, että välillä sitä repsahtaa viikoksi vanhoihin tapoihin. Onhan ne tavat olleet monta vuotta, eikä se ole niin helppoa päästä niistä eroon. Monen tammikuussa aloitettu laihdutus projekti kaatuukin yleensä juuri näin helmikuun alussa tai viimestään lopussa. Sen huomaa monista blogeistakin, kuinka ne hiljenee ja lopulta lopettaa. Kuitenkin juuri tässä vaiheessa kysyy sisua ja halua, jotta saa tehtyä korjausliikkeen ja jatkettua terveellistä elämää.

    Muista että pääkipu voi johtua monesta asiasta. Esim vaikka juuri uudesta elämäntavasta tai siitä että keho alkoi tottua uuteen elämäntaaan ja sitten suolainen ja rasvainen ruoka tuo huonon olon. Myös liikunta (pyöäily) tai koulussa istuminen voi jumittaa hartiat, josta tulee pääkipua. Kannattaa kokeilla hartioita ja yläselkää verryttävää liikuntaa ja venyttelyä. Kannattaa myös pois sulkea näköongelmat, eli kannattaa käydä optikolla näön tarkastuksessa.

    Kannattaa miettiä sen roskaruuan tilalle muita lohdutus keinoja. Liikunta ei ainakaan alussa tuonut itselle mitään hyvää oloa (joka kyllä nyt on jo korjaantunut), mutta onhan niitä paljon muitakin ei niin lihottavia tapoja hemmotella itseään. Esim terveellinen hyvänmakuinen ruoka (täytetyt paprikat) tai sitten kehon hemmottelu esim jalkakylpy+kuorinta+rasvan hieronta tai kumppanin tekemä silittely/hieronta rentoutusharjoitus (google). Stressi vähenee ja olo paranee, mutta takapuoli ei leviä ;)

    Nyt vain positiivista asennetta! Aina voi tehdä edes vään parempia valintoja, joka on parempi vaihtoehto kuin täysin huono (suklaa vs maitosuklaajäätelö). Yksi terveellinen ruoka on parempi kuin kokopäivä pelkkää roskaa. Yksi lyhyt kävelylenkki on parempi kuin ei liikuntaa ollenkaan.

    Pystyt siihen!

    -K

    VastaaPoista
  2. Vastaukset
    1. Kiitos K kommenteistasi!

      Tällä hetkellä käyn tutkimuksissa. Ja mä kyllä niin toivoin, että pääkipu olisi johtunut jumiutuneesta niskasta tai hartioista, mutta nyt on jotain muuta. Mulle tuli ensimmäinen päänsärkykohtaus jo vuonna 2012, jonka jälkeen tämä on ollut jaksoittaista. Tällä hetkellä on kivuton jakso, onneksi näin.

      Muuten kuuluu ihan hyvää, pikkuhiljaa olen taas mennyt terveelliseempiin ruokailutottumuksiin takaisin. Kyllä se, pikkuhiljaa. Ja kun saan nyt toivottavasti tämän päänsäryn syyn selvityttyä, saan omistettua aikani taas itseni kuntoon saamiselle.

      Kiitos vielä, kun kommentoit :)

      Poista
  3. Hyvä että et saanut verenpainelääkkeitä ja se että paino ei ole noussut, vaan jopa vähän laskenut, niin on todella hieno saavutus!

    -K

    VastaaPoista
  4. Elämäntaparemonttiin kuuluu myös takapakkia. Niistä vastoinkäymisistä sitä oppii tuntemaan itseänsä ja stressin/väsymyksen/yms. hallintamallia! Tsemppiä!

    VastaaPoista

Kiitos kommentista <3